Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.Tancar

ELS NOSTRES SERVEIS

CUIDADORS

Tenim el cuidador adient per a persones grans.



RRHH especialitzats en cuidadors/es interns i per hores.

Tràmits corresponents amb l'Administració.

Atenció personalitzada a les famílies.

Garantia i opcions pel client.

INFORMACIÓ DE CONTACTE

C/ Pic de Peguera 11 – 17003 Girona

972 903 907
644 367 544
info@granma.cat
www.granma.cat

Per demanar informació presencial cal demanar cita prèvia

Blog

old-450742_960_720

LA RETENCIÓ DE LÍQUIDS: CAUSES, SÍMPTOMES I REMEIS

La retenció de líquids també coneguda com a edema, és una patologia que està ocasionada per l’acumulació excessiva de líquids als teixits i acostuma a manifestar-se a diferents parts del cos. Avui dia, aquesta patologia afecta moltes persones de la tercera edat, que són les més propenses, però també podem trobar casos en joves i embarassades.

Les causes de la retenció de líquids poden ser molt diverses. Es pot produir per canvis hormonals durant l’embaràs, adolescència o menstruació, per herència genètica, per excés de pes, problemes circulatoris, malalties de ronyó o fetge, estrès o canvis climàtics.

Quins símptomes presenta?

  • Augment de pes.
  • Cames, peus i turmells inflamats.
  • Disminució de la quantitat d’orina.
  • Increment de la zona abdominal.

Si notem que el nostre cos pateix algun d’aquests símptomes és molt important comentar-ho al nostre metge.

Però també existeixen altres remeis per poder combatre la retenció de líquids del nostre organisme, alguns d’ells són els següents:

  1. Reduir la quantitat de sal en els menjars.
  2. Ingerir aliments diürètics com: pinya, síndria, raïms negres, pera, poma, espàrrecs, cítrics, api, tomàquet, etc.
  3. No passar gaire temps dret i en la mesura del possible mantenir les cames en alt quan s’estigui assegut o estirat.
  4. Cuidar l’alimentació: evitar fumats, conserves, embotits, salses com quètxup, maionesa o mostassa, menjars ràpids i precuinats.
  5. Fer exercici. Juntament amb una dieta sana són els factors més importants per tenir una òptima circulació de sang i no retenir líquids.

 

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin

No Comment

3

Sorry, the comment form is closed at this time.