Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.Tancar

ELS NOSTRES SERVEIS

CUIDADORS

Tenim el cuidador adient per a persones grans.



RRHH especialitzats en cuidadors/es interns i per hores.

Tràmits corresponents amb l'Administració.

Atenció personalitzada a les famílies.

Garantia i opcions pel client.

INFORMACIÓ DE CONTACTE

C/ Pic de Peguera 11 – 17003 Girona

972 903 907
644 367 544
info@granma.cat
www.granma.cat

Per demanar informació presencial cal demanar cita prèvia

Blog

50591955_xl

LA CALOR I LA GENT GRAN

S’ apropa el bon temps i amb això les altes temperatures, especialment a l’estiu suposant un factor risc i una amenaça per a la salut de persones d’edat avançada ja que esdevenen especialment sensibles als efectes de les altes temperatures, i tot i existir nombroses raons per les quals es tornen més vulnerables, cal dir que principalment es deu a la disminució amb el pas del temps de la capacitat de notar els canvis de temperatura. A més, malalties com la obesitat, malalties coronàries, demències, diabetis o malalties cròniques també esdevenen un factor important o causa principal de vulnerabilitat.

 

No és estrany assabentar-nos a les notícies de persones grans que han patit marejos o desmais per culpa de no estar ben hidratats i ingerir líquids agregant-s’hi el factor de la calor. És per això i tenint en compte l’època de l’any que s’aproxima, us deixem algunes anotacions en forma de precaucions per tal de que pugueu gaudir de la primavera i l’estiu amb tota tranquil·litat.

 

  • Prendre molts líquids. Com hem comentat, la deshidratació és l’arrel de molts problemes de salut relacions amb la calor, és per això que s’aconsella ingerir molta aigua i sucs per tal de mantenir el cos hidratat.
  • Prendre aliments rics en aigua. A més de beure molts líquids, una altre opció és la ingesta d’aliments rics en aigua com pot ser el meló o a síndria, molt característics de l’estiu.
  • Utilitzar roba lleugera i de cotó. La utilització de roba ample i transpirable ens ajudarà a poder combatre millor aquella sensació de calor sufocant.
  • Evitar l’exposició al sol durant les hores de calor extrem. Com sabem, les hores de més calor son aquelles que oscil·len entre les 12:00 i les 16:00, és per això que es recomana estar al aire lliure abans o després d’aquest interval ja que la temperatura tendeix a ser més refrescant.
  • Es recomana evitar la pràctica d’exercici en hores de molta calor.
  • Buscar zones que disposin d’aire a condicionat. L’aire a condicionat és un element cada vegada més habitual en molts espais i/o domicilis, però el que si que és cert, és que encara hi ha cases que no en tenen, és per això que aquelles persones que no disposin d’aire a condicionat als seus domicilis es recomana que passin les èpoques de més calor en un altre espai dotat d’aquestes condicions. Per altra banda, les persones que son sensibles al aire a condicionat se’ls recomana mantenir el seu domicili fresc, deixant que passi una lleugera corrent d’aire per tal de refrescar l’ambient.
  • Com hem comentat, els marejos, nàusees, mal de cap, mal al pit, desmais o la respiració accelerada, son algunes senyals de perill que ens indicaran que haurem de demanar ajuda immediatament.

 

A Granma ens preocupem per a tu, és per això que el que volem principalment és que puguis gaudir de tot el que ens brinda cada estació de l’any de la millor manera possible.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin

No Comment

0

Sorry, the comment form is closed at this time.