Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies.Tancar

ELS NOSTRES SERVEIS

CUIDADORS

Tenim el cuidador adient per a persones grans.



RRHH especialitzats en cuidadors/es interns i per hores.

Tràmits corresponents amb l'Administració.

Atenció personalitzada a les famílies.

Garantia i opcions pel client.

INFORMACIÓ DE CONTACTE

C/ Pic de Peguera 11 – 17003 Girona

972 903 907
644 367 544
info@granma.cat
www.granma.cat

Per demanar informació presencial cal demanar cita prèvia

Blog

insomni-imatge

COM LA GENT GRAN POT COMBATRE L’INSOMNI?

L’insomni és el trastorn de son més freqüent en la població en general. Però la gent gran segueix sent els que més la pateixen. Consisteix en una reducció de la capacitat per dormir que es manifesta de diverses maneres. Durant fins a un màxim de 30 minuts o patir un període més durador com ara de setmanes o inclús mesos. Tot això, està molt relacionat amb la rutina diària i l’estimulació del son. Per aquest motiu és imprescindible tenir en compte alguns punts per combatre-la:

  • Regularitzar l’horari de son: Tenir un horari d’anar-se’n a dormir i de llevar-se regular. D’aquesta manera, el cos no es veurà alterat pels diversos canvis d’horaris que es puguin presentar.
  • Eliminar les emissions de llum i so: Evitant la llum i el so permetràs reduir certs problemes per intentar dormir.
  • Mantenir una temperatura adequada a l’habitació i al cos: No tenir una temperatura a l’habitació extremista. Ni és bo massa calor ni és bo massa fred. La temperatura regular seria 20 graus. I en el cos, es recomana roba còmoda i lleugera per facilitar el son.
  • Evitar el consum de begudes estimulants: Prenent begudes energètiques o cafeïna, només produiràs activar el cos que es veurà dificultat a l’hora d’intentar dormir.
  • Mantenir una jornada activa: És primordial la necessitat de fer exercici per al cos i és que el no fer res et comportarà problemes d’insomni de la mateixa manera que si practiques qualsevol activitat, et farà estar més cansat i per tant voldràs descansar.
  • Si és necessari, dormir en llits separats: Si el teu acompanyant et fa despertar amb els seus moviments, dormir en un llit diferent del seu evitarà desvetllar-te.

Per concloure, des de Granma pensem que els bons hàbits són un element molt important que si es realitzen de forma correcta i regular t’aportaran molts beneficis i t’evitaran molts problemes que possiblement se’t poden presentar. És per això, que sobretot a la gent gran li convé molt tenir en compte l’estil de vida que porten per evitar problemes com l’insomni.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin

No Comment

0

Sorry, the comment form is closed at this time.